Home
Back

Dear visitor, if you know the answer to this question, please post it. Thank you!

Note that this thread has not been updated in a long time, and its content might not be up-to-date anymore.

Reset password My Docomo online account 2017/1/8 03:15
I forgot the password for My Docomo online account and it locked me out. It said I had to unlock my account, but the instructions in Japanese were too confusing for me.

Can anyone give easy instructions for how to unlock my account and reset my password?

If this helps, this is what I found online.

http://id.smt.docomo.ne.jp/src/utility/pc/idpw_forget.html#p02

以下をご準備のうえ、ロック解除のお手続きください。
iモード/spモードがお使いになれる携帯電話
または、mopera U接続端末
ご利用の回線のネットワーク暗証番号
ロック解除方法
Wi-Fiやテザリングでご利用中の場合は切断して下さい。
「dメニュー」にアクセスして下さい。
「My docomo(お客様サポート)」を選択して下さい。
「メール・パスワードなどの設定」を選択して下さい。
「dアカウントメニュー」を選択して下さい。
「ID/パスワードの確認・ロック解除」を選択してください。
ネットワーク暗証番号を入力して下さい。
ID/パスワードが表示とともに、ロックが解除されたメッセージが表示されます。
by S.M. (guest)  

Re: Reset password My Docomo online account 2017/1/8 10:10
When you have a phone contract with Docomo,
Open the screen "ID/パスワードを忘れた方".
Click/tap "パスワードを再設定する".
You can make the system send you an email with temporary password. Login using temporary password and reset your password.
by .. (guest) rate this post as useful

reply to this thread